پرش به محتوای اصلی

انجام پروژه های تحقیقاتی

عنوان خدمات انجام پروژه های تحقیقاتی
آدرس وبگاه http://rms.bhrc.ac.ir/
نام دستگاه اجرایی ارائه خدمات پژوهشی راه، مسکن و شهرسازی
نام دستگاه مادر مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی
نوع خدمت G2G دولت به دولت
مخاطبین سازمانهای دولتی و خصوصی مرتبط با راه، مسکن و شهرسازی, وزارت راه شهرسازی
رویداد خدمت سایر
نحوه شروع خدمت تقاضای گیرنده خدمت, تشخیص دستگاه
مدارک لازم
قوانین و مقررات بالادستی

مرکز ‌تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در راستای انجام وظایف مندرج در اساسنامه به منظور تهیه و تدوین استانداردها، معیارها، ضوابط و آیین نامه های علمی و فنی و اجرایی،‌ انتشار و توزیع نتایج حاصل از پژوهش مربوطه به راه، مسکن و شهرسازی اقدام به انجام پروژه های تحقیقاتی مینماید که در این بین از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا دارای پایانه نامه های همسو با پروژه های تحقیقاتی و همچنین سرباز وظیفه‌های نخبه حمایت مالی صورت میگیرد.

مراحل انجام پروژه تحقیقاتی
شروع به کار پروژه‌های تحقیقاتی به دو صورت می‌باشد. 1- شناسایی و تعریف یک نیاز یا مساله کاربردی توسط پژوهشگران مرکز تحقیقات 2- سفارش ازسوی یک دستگاه دولتی یا بخش خصوصی
پس از تعریف پروژه ، طی یکسری فرآیندهای داخلی مرکز تحقیقات، مجری و تیم اجرایی پروژه مشخص میگردد. سپس فرم پروژه‌ها که حاوی تعریف مساله، اهداف، روند اجرایی، افراد تیم، هزینه و .... می‌باشد تکمیل شده و پس از طی روند اداری، پروژه توسط دفتر طرح و برنامه به مجری ابلاغ میگردد.
بر اساس برنامه زمان بندی هر پروژه تمام مراحل توسط مدیریت پژوهشی، از نظر کنترل کمی و زمانی بررسی میشود. کنترل کیفی مراحل، توسط کمیته تخصصی صورت می‌گیرد.
حسب ماهیت و موضوع پروژه می توان برای کنترل کیفی آن از افراد متخصص به عنوان ناظر پروژه استفاده نمود.
چنانچه در کنترل مراحل انجام پروژه ها، مجری و کارفرما دچار سوء تفاهمات و یا مشکلاتی شوند، از داور مورد تایید دوطرف دعوت بعمل می‌آید تا در این میان داوری نماید.
در آخر گزارش نهایی پروژه تهیه، و اگر مالکیت معنوی متعلق به کارفرما باشد،‌گزارش تحویل کارفرما میشود. چنانچه امکان استخراج دستورالعمل ، ابلاغیه های سازمان مدیریت، ظابطه فنی، استانداردها وجود داشته باشد نسبت چاپ آن اقدامات لازم صورت میگیرد