پرش به محتوای اصلی

صدور و تمدید گواهینامه فنی راه، مسکن و شهرسازی

عنوان خدمات صدور و تمدید گواهینامه فنی راه، مسکن و شهرسازی
آدرس وبگاه https://certificate.bhrc.ac.ir/
نام دستگاه اجرایی صدور و تمدید گواهینامه فنی راه، مسکن و شهرسازی
نام دستگاه مادر مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی
نوع خدمت G2B دولت به کسب و کارها
مخاطبین صاحبان صنایع و تولیدکنندگان مواد، مصالح، فرآورده‌ها، سیستم‌های ساختمانی وکالاهای تاسیسات مکانیکی
رویداد خدمت مدارک و گواهینامه
نحوه شروع خدمت تقاضای گیرنده خدمت
مدارک لازم
قوانین و مقررات بالادستی

مدیریت خدمات مهندسی و آزمایشگاهی مرکز ‌تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در راستای برقراری همکاری‌های تحقیقاتی و آزمایشگاهی بین مرکز و صاحبان صنایع مرتبط شامل تولیدکنندگان مواد، مصالح، فرآورده‌ها، سیستم‌های ساختمانی وکالاهای تاسیسات مکانیکی فعالیت می‌کند. در این راستا با صدورگواهینامه‌های فنی و ارائه خدمات تحقیقاتی، مشاوره‌ای و آزمایشگاهی برای بهبود کیفیت ساخت و ساز در کشور فعالیت می‌کند.

مراحل صدورگواهینامه فنی

متقاضیانی که برای اولین بار برای دریافت گواهینامه فنی برای محصولات تولیدی و وارداتی اقدام می‌نمایند، نیاز است به سامانه خدمات الکترونیک (www.certificate.bhrc.ac.ir) مراجعه و ثبت نام نمایند و مدارک مورد نیاز را در سامانه قرار دهند. برای بررسی بعضی از محصولات نیاز به کتاب، دفترچه محاسبات، نقشه و... می باشد و به دلیل حجم آن‌ها، امکان قرار دادن در سامانه نمی‌باشد، در این صورت متقاضی باید آن‌ها از طریق دبیرخانه مرکز در اختیار قراردهد.
در صورتی که ثبت نام ناقص باشد، مدارک از طریق سامانه به متقاضی برگردانده می‌شود، و تا زمانی که مدارک و اطلاعات لازم کامل نباشد، هیچگونه اقدامی صورت نخواهد گرفت.
براساس نوع محصول و لیست آزمون‌ها، پیش فاکتور بررسی اولیه صادر، و از طریق سامانه برای متقاضی ارسال می‌شود. لازم به ذکراست اعتبار فاکتور صادر شده دو ماه خواهد بود. درصورتی‌که معیارهای ارزیابی موجود نباشد، نیاز است یک پروژه پژوهشی تعریف تا معیارهای ارزیابی مشخص گردد. متقاضی باید رسید پرداختی را در سامانه ثبت و اصل رسید را به دفتر طرح و برنامه تحویل دهد.
پس از بررسی اولیه (بازدید، نمونه‌برداری و انجام آزمون‌ها) و در صورت مثبت بودن نتایج، شرح خدمات صدورگواهینامه فنی برای دوره اعتبار گواهینامه (یک سال) محاسبه و برای متقاضی ارسال می‌شود. متقاضی باید موافقت خود را در سامانه اعلام و نسبت به تکمیل پیوست 1قرارداد اقدام نماید، تا اقدام لازم برای تنظیم قرارداد انجام گردد.
متقاضی پس از دریافت نامه عقد قرارداد از طریق سامانه، لازم است نسبت به پرداخت هزینه های مربوطه (شرح خدمات دوره اعتبار برای یک سال) اقدام نموده و اسکن فیش واریزی را در سامانه ثبت و مدیر عامل و یا نماینده قانونی شرکت (با مدرک معتبر) با اصل فیش پرداختی برای امضا نسخه‌های قرارداد به دفتر طرح و برنامه مرکز مراجعه نماید. لوح گواهینامه فنی پس از پرداخت و امضا قرارداد به متقاضی اعطا خواهد شد.