آمار بازدید
افراد آنلاین:
بازدید امروز:
بازدید تاکنون:
عنوان خدمات | انتشار نشریه عمومی | آدرس وبگاه | http://www.e-rasaneh.ir/ |
نام دستگاه اجرایی | وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | نام دستگاه مادر | وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی |
نوع خدمت | مخاطبین | (افراد حقیقی، حقوقی، شرکت ها و سازمانها) | |
مدارک لازم | مدارک مورد نیاز مدیر مسئول و صاحب امتیاز حقیقی برای صدور مجوز: 1. اسکن عکس پرسنلی 2. اسکن آخرین مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی 3. اسکن تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی 4. اسکن کارت پایان خدمت یا معافیت - برای آقایان 5. فرم پرسش نامه تکمیل شده الکترونیکی مدارک مورد نیاز صاحب امتیاز- شخصیت حقوقی- برای صدور مجوز: 1. اسکن اساسنامه یا قانون تشکیل شخصیت حقوقی که در آن صراحتاً به انتشار نشریه اشاره شده باشد 2. اسکن مجوز تأسیس یا پروانه فعالیت قانونی برای احزاب ، تشکل های صنفی ، انجمن ها و غیره 3. اسکن آگهی تاسیس و تغییرات در روزنامه رسمی 4. نامه بالاترین مقام مسئول در خصوص درخواست اخذ امتیاز با معرفی مدیر مسئول نشریه 5. اسکن مجوز کمیسیون انتشارات دولتی برای شخصیت های حقوقی دولتی مدارک تکمیلی: 1. اسکن گواهی عدم سوء پیشینه جدید متقاضیان تهران و شهرستان، جهت تشکیل پرونده و دریافت این مجوز به آدرس سامانه الکترونیکی درخواست نشریه مراجعه نمایند. (emojavez.ir/paiasite) | قوانین و مقررات بالادستی | (فصل 5 قانون مطبوعات مصوب مورخ 64/12/22 و اصلاحیه های بعدی - مورخ سالهای 65، 84، 79، 77 و فصل 2 آیین نامه قانون مطبوعات) |
هزینه خدمت | شماره حساب (های) بانکی | ||
پرداخت بصورت الکترونیک | مرحله ارائه خدمت | الکترونیکی |
عنوان خدمات | انتشار نشریه عمومی |
آدرس وبگاه | http://www.e-rasaneh.ir/ |
نام دستگاه اجرایی | وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی |
نام دستگاه مادر | وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی |
نوع خدمت | |
مخاطبین | (افراد حقیقی، حقوقی، شرکت ها و سازمانها) |
مدارک لازم | مدارک مورد نیاز مدیر مسئول و صاحب امتیاز حقیقی برای صدور مجوز: 1. اسکن عکس پرسنلی 2. اسکن آخرین مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی 3. اسکن تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی 4. اسکن کارت پایان خدمت یا معافیت - برای آقایان 5. فرم پرسش نامه تکمیل شده الکترونیکی مدارک مورد نیاز صاحب امتیاز- شخصیت حقوقی- برای صدور مجوز: 1. اسکن اساسنامه یا قانون تشکیل شخصیت حقوقی که در آن صراحتاً به انتشار نشریه اشاره شده باشد 2. اسکن مجوز تأسیس یا پروانه فعالیت قانونی برای احزاب ، تشکل های صنفی ، انجمن ها و غیره 3. اسکن آگهی تاسیس و تغییرات در روزنامه رسمی 4. نامه بالاترین مقام مسئول در خصوص درخواست اخذ امتیاز با معرفی مدیر مسئول نشریه 5. اسکن مجوز کمیسیون انتشارات دولتی برای شخصیت های حقوقی دولتی مدارک تکمیلی: 1. اسکن گواهی عدم سوء پیشینه جدید متقاضیان تهران و شهرستان، جهت تشکیل پرونده و دریافت این مجوز به آدرس سامانه الکترونیکی درخواست نشریه مراجعه نمایند. (emojavez.ir/paiasite) |
قوانین و مقررات بالادستی | (فصل 5 قانون مطبوعات مصوب مورخ 64/12/22 و اصلاحیه های بعدی - مورخ سالهای 65، 84، 79، 77 و فصل 2 آیین نامه قانون مطبوعات) |
هزینه خدمت | |
شماره حساب (های) بانکی | |
پرداخت بصورت الکترونیک | |
مرحله ارائه خدمت | الکترونیکی |
پروانه انتشار نشریه و خبرگزاری
این قسمت به زودی راه اندازی خواهد شد
به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند خوش آمدید.
نسخه 1.5
به لطف الهی و تلاش خدمتگزاران صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات 20 ماه پس از ابلاغ نقشه جامع خدمات الکترونیکی کشور در فرآیندی فنی و حقوقی فشردهای بررسی عموم خدمات دستگاههای اجرایی توسط سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور با همکاری دستگاههای اجرایی با رعایت قوانین و مقررات و رویکرد کاهش فرآیندهای زائد اداری صورت گرفت و تاکنون بررسی نزدیک به 70 دستگاه اجرایی شناسنامه خدمات مربوط تدوین و متعاقب آن درگاه ملی خدمات دولت هوشمند برای خدمات دولت به شهروندان و کسبوکارها طراحی و ایجاد گردید و اینک در دسترس عموم قرارگرفته است. این درگاه، مرجع کلیه خدمات دستگاههای اجرایی و خدمات الکترونیکی شده است که انشاء الله امید است بهتدریج با تداوم اقدامات حقوقی و فنی تعداد خدمات الکترونیکی شده دستگاهها به حداکثر پوشش ملی برسد بهنحوی که برای دریافت انواع خدمات کمترین نیاز مراجعه به دستگاههای اجرایی باشد.
در درگاه ملی خدمات دولت هوشمند اطلاعات موردنیاز برای دسترسی به خدمات دولت که مورد تأیید سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور هستند به 5 روش فراهمشده است.
پس از یافتن خدمات شناسنامه خدمت قابلمشاهده است و بسیاری از اطلاعات مفید برای دسترسی به خدمت شامل، شیوه ارائه خدمت، شرایط اخذ خدمت، مخاطبین خدمت، اطلاعات موردنیاز، فرآیند ارائه خدمت و در صورت الکترونیکی بودن پیوند دسترسی به خدمت الکترونیکی در دسترس قرارگرفته است.
انتظار داریم کاربران محترم در هر یک از موارد لطف کرده و نسبت به کیفیت اطلاعات و نحوه ارائه خدمت موردنظر و نیاز خود از طریق انتخاب یکی از گزینههای ذکرشده در بخش مربوطه{تصویر کمبو} یا از طریق پست الکترونیکی معرفیشده اعلام نظر فرمایند تا بهتدریج از کاربرد کاربران نسبت به ارزیابی توفیق دستگاههای اجرایی اشراف حاصل بهبود ایجاد شود.
امیدواریم این درگاه ملی که باهدف شفافسازی خدمات دولت و تسهیل دسترسی به خدمات برای کلیه افراد و کسبوکارها ایجادشده است با کسب نظرات کاربران و اعلام نیازمندیهای آنها در کنار توسعه کمی و کیفی خدمات الکترونیکی دستگاههای اجرایی گامی روشن برای تحقق نسل دوم دولت الکترونیکی(IRAN E-GOV2.0) باشد.
معلولان با آسیب بینایی، می توانند با مطالعه این فایل راهنما، با سهولت بیشتری از امکانات این پایگاه استفاده کنند.
تمامی جوانب دسترس پذیری برای استفاده ی نابینایان رعایت شده و این قشر می تواند به وسیله صفحه خوان ها و نرم افزار های تبدیل متن به گفتار فارسی خود، از خدمات ارائه شده دستگاه های مختلف استفاده کند.
توجه داشته باشید که جوانب دسترس پذیری، صرفاً مربوط به مطالب، صفحات و لینک هایی می شود که در خود درگاه ملی خدمات دولت هوشمند باز می شود و وبسایت های سایر دستگاه های خدمت رسان که از طریق این پایگاه به ارائه خدمت میپردازند را شامل نمی شود.
در درگاه ملی خدمات دولت هوشمند، اطلاعات مورد نیاز برای دسترسی به خدمات دولت که مورد تأیید سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور هستند، به چندین روش فراهم شده است.
در این بخش فهرست خدمات بصورت الفبایی بخش بندی شده است. با ورود به این صفحه با زدن کلید میانبر رفتن به محتوای اصلی، روی حروف الفبا قرار می گیرید. سپس چنانچه خدمت مورد نظر شما برای مثال با حرف ب است، روی آن کلیک کرده و به وسیله حرف h، به صورت هدینگی، روی اولین خدمتی که با حرف ب شروع می شود، قرار می گیرید. برای حرکت روی سایر خدمت ها نیز بدین منوال عمل کنید. در این بخش، چنانچه حرفی فاقد خدمتی باشد، نوشته است برای این حرف خدمتی وجود ندارد.
در این بخش نیز با زدن رفتن به محتوای اصلی، بر روی شش دستگاه اصلی قرار می گیرید و با اینتر بر روی هر کدام از این دستگاه ها، خدمات مرتبط با آن نمایش داده می شود که به صورت هدینگ در دسترس شما خواهد بود.
با جستجوی موضوع یا عنوان خدمات از طریق جویشگرهای بومی، دسترسی به خدمت هم از طریق خود درگاه ملی و همچنین از طریق شبکه ملی اطلاعات حاصل میشود.
خدماتی که بیشترین استفاده را داشته باشند، به صورت هوشمند در بخش بالای درگاه در دسترس قرار می گیرد.
این بخش شامل چهار بخش اصلی اطلاعرسانی، استعلامات، بانکی و مالی و اداری و شهری است. با کلیک کردن روی هر یک از آنها، خدمات مربوط به آن به صورت جداگانه لیست شده و قابل پیمایش است.
در بسیاری از مواقع عنوان خدمت یا دستگاه ارائهدهنده خدمت برای متقاضی پوشیده است. از این رو، کلیه خدمات دولت در 14 دسته موضوعی تقسیم بندی شده که خود دارای زیر مجموعه هایی هستند.
پس از یافتن خدمات، شناسنامه خدمت قابلمشاهده است و بسیاری از اطلاعات مفید برای دسترسی به خدمت شامل: شیوه ارائه خدمت، شرایط اخذ خدمت، مخاطبین خدمت، اطلاعات مورد نیاز، فرآیند ارائه خدمت و در صورت الکترونیکی بودن پیوند دسترسی به خدمت الکترونیکی، در دسترس قرار گرفته است.
یکی دیگر از راه های دسترسی به خدمات ارائه شد از طریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند، دانلود اپلیکیشن های خدمات دولت هوشمند، مصوبات خدمات الکترونیک و قوانین فناوری اطلاعات است که در بالای سایت پس از رفتن به محتوای اصلی و پیش از رسیدن به صفحه اصلی سایت قرار دارد.
با کلیک کردن روی هر کدام از این لینک ها، می توانید وارد آن شده توضیحات مربوط به ویژگی های آن را مطالعه کرده و آن را دانلود کنید.
در بالای سایت و زیر نوشته درگاه ملی خدمات دولت هوشمند، بخشی تحت عنوان آفلاین یا بعضاً گفتگوی آنلاین قرار دارد که با زدن کلید space بر روی آن، می توانید وارد فرم ارسال پیام شده و پیغام خود را برای کارشناسان این پایگاه، ارسال کنید.
لازم به ذکر است، ارسال پیام از طریق این بخش، دارای کد های امنیتی تصویری نبوده و به راحتی می توانید پیام خود را ارسال کنید.