پرش به محتوای اصلی

عنوان خدمات جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها
آدرس وبگاه http://farakhan.mjazb.ir/loginpage.rose
نام دستگاه اجرایی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
نام دستگاه مادر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
نوع خدمت خدمت به شهروندان (G2C)
مخاطبین درخواست دهندگان برای عضویت در هیات علمی
مدارک لازم تأییدیه علمی و عمومی مرکز جذب (ریاست دانشگاه از جذب درخواست می‌دهد) – نامه اعلام نیاز دانشگاه (یا درخواست تبدیل وضعیت) – کپی شناسنامه تمام صفحات – کارت ملی و آخرین مدرک تحصیلی (یا ارزشنامه مدرک تحصیلی اگر مدرک خارجی باشد) – پایان خدمت – حکم بورس (در صورت بورس بودن) و ...
قوانین و مقررات بالادستی جداول احتساب امتیازات مربوط به بررسی توانایی علمی متقاضیان تبدیل وضعیت (پژوهشی) جداول احتساب امتیازات مربوط به بررسی توانایی علمی متقاضیان تبدیل وضعیت (آموزشی) مصوبه « نحوه جذب اعضای هیأت علمی متعهد خدمت به مؤسسات دیگر» آئین نامه جدید ارتقا
هزینه خدمت 300,000
شماره حساب (های) بانکی 300000
پرداخت بصورت الکترونیک دارد
مرحله ارائه خدمت غیر الکترونیکی (جهت احراز اصالت فرد)- (جهت احراز اصالت مدرک)

این فرآیند برای ارایه خدمت به منظور بررسی درخواست، تایید صلاحیت و نهایتا جذب متقاضی در عضویت هیات علمی دانشگاههای دولتی کشور صورت می پذیرد.
در این فرآیند، درخواست متقاضی عضویت هیات علمی در پرتال انجام پذیرفته و تأییدیه علمی و عمومی مرکز جذب با ارسال مدارک مربوط از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و ثبت اطلاعات متقاضی توسط دانشگاه در پورتال مرکز پیگیری و در صورت تایید در دفتر نظارت به منظور تخصیص شماره استخدامی و نهایتا تایید حکم در هیات امنا و هیات ممیزه صورت می پذیرد.
حالتهای پوشش خدمت جاری در زیر آمده است:
جذب هیات علمی رسمی و آزمایشی
جذب هیات علمی بورسیه
جذب هیات علمی مربی
جذب هیات علمی شاهد و ایثارگر
درخواست سهمیه دانشگاه‌ها در تیر ماه هر سال در دفتر نظارت و ارزیابی بررسی و اعمال می‌شود و درصورت تایید به جذب اعلام می‌شود (به منظور اطلاع رسانی در فراخوان شهریور و بهمن).
دانشگاه‌های دارای هیات اجرایی جذب در شهر تهران، استعلامات حراست و تشکیل کارگروه عمومی را انجام می‌دهند ولی تحقیق توسط دفتر تهران هیات اجرایی وزارتخانه و استعلام اطلاعات توسط هیات مرکزی جذب انجام می پذیرد.
دانشگاه‌های دارای هیات اجرایی جذب در شهرستان، استعلامات حراست و استعلام اطلاعات و تشکیل کارگروه عمومی را انجام می‌دهند ولی تحقیق توسط دفتر هیات اجرایی مرکزی جذب واقع در آن شهرستان انجام می‌گیرد.
به منظور انجام فرایند جذب در دانشگاه‌های فاقد هیات اجرایی جذب در شهر تهران، تمامی فرآیند توسط هیات مرکزی جذب وزارت عتف انجام می‌پذیرد.
به منظور انجام فرایند جذب در دانشگاه‌های بدون هیات اجرایی جذب در شهرستان، تمام فرآیند در دانشگاه مادر آن منطقه انجام می‌شود.

1- تخصیص سهمیه دانشگاه
2- ثبت درخواست کننده و تکمیل مدارک
3- تایید مدارک و درخواست جذب توسط دانشگاه
4- استعلامات و تایید صلاحیت
5- تعیین شماره استخدامی
6- تایید حکم هیات مرکزی امنا و هیات