پرش به محتوای اصلی

عنوان خدمات بررسی و نظارت بر تغییرات قیمت کالا و خدمات
آدرس وبگاه http://dpli.ir/Rd0iN6
نام دستگاه اجرایی سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولیدکنندگان
نام دستگاه مادر وزارت صنعت،معدن و تجارت
نوع خدمت خدمت به شهروندان (G2C)
مخاطبین مردم
مدارک لازم هرگونه اسناد و مدارک حاکی از وقوع تخلف باشد مانند فاکتور خرید ، قرارداد ، قیمت خرید و . . . به همراه نشانی دقیق واحد مورد شکایت گزارش کتبی یا تلفنی مردمی
قوانین و مقررات بالادستی قانون حمایت از حقوق مصرف کننده ، قانون تعزیرات حکومتی ، قانون نظام صنفی
هزینه خدمت رایگان
شماره حساب (های) بانکی
پرداخت بصورت الکترونیک
مرحله ارائه خدمت الکترونیکی( سایر(باذکرنحوه دسترسی) ( به صورت مکتوب ))غیرالکترونیکی

دریافت شکایات مردمی از طریق سامانه 124 در خصوص کالا و خدمات و رسیدگی طبق قوانین و ضوابط

1- بررسی شکایات و تطبیق با قوانین و ضوابط توسط سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان 2- درخواست نظریات کارشناسی از کانون کارشناسان دادگستری و یا اتحادیه های صنفی ، شرکت ملی کیفیت و استاندارد و ادارات کل تخصصی سازمان 3- در صورت احراز تخلف ارسال پرونده به تعزیرات حکومتی جهت صدور حکم