پرش به محتوای اصلی

عنوان خدمات نظارت بر سرویس های پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات
آدرس وبگاه http://195.ir
نام دستگاه اجرایی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
نام دستگاه مادر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
نوع خدمت خدمت به شهروندان (G2C)
مخاطبین عامه مردم، دارندگان پروانه سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات، دولت، صاحبان صنایع حوزه ICT
مدارک لازم فرم های نظارتی و ارزیابی فرم های درخواست
قوانین و مقررات بالادستی اساسنامه سازمان مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات شرح وظایف سازمان
هزینه خدمت
شماره حساب (های) بانکی
پرداخت بصورت الکترونیک
مرحله ارائه خدمت الکترونیکی-اینترنتی (مانند وبگاه دستگاه)-(پیام کوتاه)-(تلفن گویا یا مرکز تماس)

با توجه به بندهای 6 ماده 6 اساسنامه سازمان، نظارت بر عملکرد دارندگان پروانه ها در چارچوب مفاد پروانه های صادره و حمایت از حقوق کلیه ذینفعان بر عهده این سازمان می باشد.
همچنین به منظور افزایش رضایت و حفظ حقوق کاربران نهایی و رعایت SLA توسط دارندگان پروانه سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات ارائه می شود.

1- تدوین برنامه اجرایی و آیین نامه ها و دستورالعمل های نظارتی
2- نظارت حضوری و برخط بر دارندگان پروانه های ارائه خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات
3- اعمال مقررات بر دارندگان پروانه های ارائه خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات
4- ارزیابی و رتبه بندی دارندگان پروانه های ارائه خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات
5- دریافت و رسیدگی به شکایات
6- توسعه و اجرای سیستم ها و ابزارهای نظارتی